Írtunk már a YouTube marketingről, a Google Ads-szről és a Facebook hirdetésekről is. Most azonban egy fiktív példán keresztül bemutatjuk, hogyan kerülhet az üzlete mindezek segítségével a Google első oldalára.
Így kerülhet a Google első oldalára – részletes marketingstratégiánk
A Hairisimmo fodrászat Egerben található. Azzal a problémával kerestek meg minket, hogy szeretnék bővíteni a vendégkörüket, de a sima szórólapos kampányuk nem bizonyult elég hatékonynak. Mivel számos, hasonló fodrászat található a városban, nem volt könnyű feladatunk, de végül mégis sikerült fellendíteni az üzletet.
A továbbiakban részletesen megmutatjuk, hogyan valósítottuk meg mindezt.
Figyelem: fiktív esettanulmány következik, így nem érdemes Hairissimo nevezetű fodrászatot keresni Egerben. Ahogy mondani szokás: Bárminemű egyezés a valósággal csupán a véletlen műve. :)
1. Feltettük a Google térképére
Manapság rengetegen keresnek üzletet, boltot a Google Mapsen keresztül. Mivel sok esetben a hozzájuk legközelebb eső helyet ejtik útba, éppen ezért hatalmas potenciál van ezen a felületen. Mivel a Hairissimo fodrászszalon nem volt regisztrálva a Google Cégem felületére, ezért első körben ezt a hiányosságot pótoltuk.
Miután a regisztráció megvalósult, aki beírta a Google keresőjébe azt a kifejezést, hogy “fodrászat a közelben”, könnyedén rábukkanhatott a szalonra. Ráadásul ennek a lokális keresőoptimalizáláson belül is hatalmas jelentősége van.
2. Elkészítettük a reszponzív, informatív weboldalukat
A fodrászat nem rendelkezett weboldallal, és mivel ügyfeleit leginkább szájhagyomány útján szerezte, így a bővülés előtt nem érezték szükségességét. Azonban a fejlesztések miatt tőkére és így új vendégekre volt szükségük.
Azt javasoltuk nekik, hogy legyen egy jól átlátható, telefonon és tableten is könnyen használható (tehát reszponzív) weboldaluk. A tulajdonosokkal egyeztetve megbeszéltük, mely kulcsszavakra érdemes optimalizálni az oldalt és javaslatokat tettünk a tartalmi fejlesztésekre, illetve blogra is.
A helyi keresőoptimalizálás (local SEO) miatt fontos volt, hogy a Eger kulcsszó szerepeljen az oldal:
- nevében,
- címsorában,
- a tartalomban,
- illetve a képek szövegében.
Az oldal címe (title tag) így: Hairissimo, egy gyönyörű fodrászat Eger szívében lett.
A Eger kulcsszón kívül fontos, hogy a fodrászat, hajvágás is megjelenjen, ezért a tartalomfejlesztés során erre törekedtünk.
Javasoltuk, hogy indítsunk egy blogot, amely bemutatja a legújabb hajdivatot és megoldást nyújt az ügyfelek hétköznapi problémáira, mint például a korpásodás, zsíros haj és a hajhullás. Ezáltal az érdeklődők hatékonyabban megtalálják és a Google is feljebb rangsorolja a releváns tartalom miatt.
Fontosnak tartottuk azt is, hogy képeket töltsenek fel a kész frizurákról és úgynevezett testimonialokat, vagyis ajánlásokat is gyűjtöttünk. Ezek segítenek a hitelesség felépítésében. (A testimonialok esetében megkértük a fodrászokat, hogy kérdezzenek meg pár kedves vendéget, miért járnak vissza és miért ajánlják a helyet másoknak. Ezt pedig lejegyzetelték és elküldték nekünk e-mailben.)
A local SEO esetén az is fontos szempont volt, hogy szerepeljen az oldalon a hely neve, címe és a telefonszámuk.
Youtube-os videókat raktunk fel
Mindig jó, ha a vendég tudja, mire számíthat.
Éppen ezért létrehoztuk a Harissimo YouTube csatornáját, ahová videókat töltöttünk fel a hajvágás menetéről, illetve megszólaltattunk néhány fodrászunkat, mit ajánlanak töredezett hajvégekre, korpásodásra – tehát az általános problémákra.
Ezzel mintegy támogattuk a blogon található szöveges tartalmat, ahová be is ágyaztuk a videókat.
A Facebook és a Google hirdetéseit is beizzítottuk
A fodrászat nem rendelkezett Facebook oldallal sem, így létrehoztuk és hirdetéssel megcéloztuk a megfelelő közönséget.
Preferáltan hölgyeket, akik Eger környékén élnek, 18-70 éves életkorig. Az oldalt lájkolók és megosztók között kisorsoltunk egy ingyenes hajvágást, így a rajongók szépen és gyorsan gyarapodtak.
Ezzel párhuzamosan elindítottuk a Google Ads kampányt is, így aki beírta a keresőbe a “fodrászat Eger” kulcskifejezést, rögtön az első találatok között jelenítette meg a Hairissimot.
Mivel nyáron a fesztivál miatt, és egyébként is, rengeteg fiatal özönli el a várost, a tulajdonosok szerették volna, ha őket is megszólítjuk.
Ezért létrehoztunk egy Instagram oldalt is, ahol a legjobban sikerült képeket raktuk fel, #hairissimo #Eger #fodrászat, illetve egyéb címkékkel ellátva.
Ez történt a Hairissimoval
A Google Ads-sznek és a Facebook hirdetésnek köszönhetően szinte azonnal mérhető eredményt tudtunk elérni, a bloggal és a Youtube csatornával pedig bebiztosítottuk azt, hogy ne csak fizetett, hanem organikus forgalma is legyen a szép új weboldalnak.
A szolgáltatásainknak köszönhetően a kampány gyors sikert hozott és a Hairissimo nemcsak véghez tudta vinni a szükséges fejlesztéseket, de újabb munkaerőt is kellett felvennie, hogy ki tudja szolgálni a megnövekedett igényeket.
Szeretné, ha az ön üzlete lenne a következő Hairissimo? Akkor nincs más dolga, mint felvenni velünk a kapcsolatot és kidolgozzuk a kkv-jának leginkább megfelelő, leghatékonyabb stratégiát.