X

Az online marketing szerepe 2020-ban még jobban felértékelődött

Az elmúlt hónap eseményeinek tükrében úgy tűnik, hogy nagy előnnyel indul az, aki már a járvány előtt is jelen volt az online térben. Akinek fizikai boltja volt, és nem törődött a weboldallal, közösségépítéssel és SEO-val most minden bizonnyal kapkodja a fejét, azonban mindenkit megnyugtatunk: az események csupán felgyorsultak.

Ma már ugyanis, a 21. században elkerülhetetlen, hogy a fizikai bolt mellett ott legyen egyfajta “második mankó”, az online webshop, vagy egy sima bemutatkozó oldal.

És hogy milyen is a hatékony online jelenlét? Alapvetően három pillérre van szükség: a már emlegetett, keresőoptimalizált (vagyis SEO-zott) weboldalra, aktív jelenlétre a közösségi média felületein (a Facebookon és az Instán), valamint újabban a videós tartalmak is nagy hangsúlyt kapnak.

Nézzük is meg őket szépen, sorban.

Miért van szükség weboldalra?

A weboldalt hasonlóan kell elképzelni, mint egy fizikai boltot, és annak kirakatát. Amennyiben fodrászatunk, cukrászdánk vagy más szolgáltatóegységünk van, egy weboldalon:

  • Bemutatkozhatunk
    Arról, hogy kik vagyunk, és hol található a cégünk, vállalkozásunk, csak kevés szót ejtsünk. Olyan ez, mintha az első randin egyből személyes dolgokkal támadnánk le a partnert. Ha túl sokat beszélünk magunkról, az épp az ellenkező hatást váltja ki, és elidegenítjük a másikat.Ehelyett: kérdezzünk (és válaszoljuk meg a kérdéseket), és a szolgáltatásaink, referenciánk bemutatása során győzzük meg arról, miért mi vagyunk a legjobb választás, és nem a többi “randipartner”.
  • Bemutathatjuk a szolgáltatásainkat és az árainkat
    Fontos, hogy ne az árral kezdjünk, hiszen az oldal látogatója kíváncsi arra, mit kap a pénzéért. Először mutassuk be a szolgáltatást (vagy épp a süteményt), írjuk le, milyen alapanyagokat, termékeket használunk satöbbi.
  • Referenciákat mutathatunk, képekkel
    A referencia az egyik legfontosabb. Visszatérve a randis példához: senki sem találkozik szívesen olyannal (hacsak nem eleve vakrandiról van szó), aki nem vállalja az arcát. (Ez ugye jelen esetben a termék/szolgáltatás.) Vállaljuk fel büszkén azt, amit csináltunk, hiszen ez építi a saját hitelességünket is.
  • Megszólaltathatunk pár kedves, visszatérő vendéget
    Ha írtak egy kedves e-mailt, ha hozzászóltak az egyik posztunkhoz Facebookon, vagy a Google Cégem felületén, esetleg írtak a vendégkönyvbe, akkor mindenképpen használjuk ezt fel. Ezek az úgynevezett ügyfél vélemények (szakszóval testimonialok), amelyek szintén hitelessé tesznek minket.

Amennyiben egy offline boltunk van, létrehozhatunk egy webshopot, ahol ugyanúgy megtalálhatóak a termékek, mint a fizikai boltunkban. Ma már több, különböző, ingyenesen elérhető webshop motor van (Shopify, vagy a magyar Shoprenter).

Tipp: Ha nincs ideje/kedve megtanulni ezeket, mi segítünk a webshop létrehozásában is!

Ebben az esetben fontos, hogy mi, az eladók és tulajdonosok (vagyis a szakértők) nem vagyunk fizikailag jelen. Éppen ezért azt, amit elmondanánk bármilyen “betévedő” vásárlónak, a weboldalon kell megosztanunk. Ilyenek például a termékleírások is. Ezeknek a jelentőségét sokan alábecsülik, pedig gondoljunk csak bele: könyvet is akkor vesz az ember, ha elolvasta a fülszöveget, és tetszik neki, amit lát.

Ráadásul SEO-szempontból sem utolsó.

Mi az a SEO, és miért nélkülözhetetlen?

A SEO, vagyis keresőoptimalizálás tulajdonképpen az olvasókról szól. Azokról, akik egy-egy problémára keresnek megoldást.

Ha valaki például telefontokot szeretne venni, de sokat sportol, akkor rákeres a Google-ben a “legjobb telefontokok sportolóknak” kulcsszóra. (Ezt a hosszúsága miatt long tail kulcsszónak nevezik, mivel három vagy több szóból áll.)

Ekkor a Google megjelenít egy úgynevezett találati listát, ahol rangsorolja az ezzel kapcsolatos oldalakat. Amennyiben írtunk egy hosszú, és tartalmas cikket épp erről a témáról, netán még videót is csatoltunk hozzá, ahogyan sportolás közben használják, ott lehetünk a top 3 találat között.

Ez azért is fontos, mert a vásárlók 75%-a az első három találatra kattint, és valószínűleg itt is vásárol.

A SEO során persze nem csupán a jó tartalom számít (de talán ez az egyik legfontosabb). Azonban a Google ezen felül még több szempont szerint rangsorol:

  • Az oldalra mutató linkek száma, és minősége  Ezek az úgynevezett backlinkek, amelyek az oldalunkra mutatnak. A legegyszerűbben talán úgy lehet elmagyarázni, hogy egy magyar mondással azonosítjuk: “Madarat tolláról, embert barátjáról.” Vagyis: ha valakinek rendes barátai vannak, nagy valószínűség szerint maga is rendes ember – és fordítva. Ha valaki a csalók és hazugok közt érzi jól magát, jó eséllyel ő is az. Így működik ez a keresőóriás világában is: ha megbízható oldalak linkelnek a tartalmakra (index, forbes satöbbi), akkor biztosan jó, és releváns tartalmad van. Ezt a Google jobb rangsorral jutalmazza.
  • A weboldal életkora, sebessége Egy friss oldal sajnos hendikeppel indul, míg egy 15, vagy akár 20 éves oldal már jóval nagyobb megbízhatósággal bír a Google szemében. (Ahogyan a pozíciók esetében is: egy junior nem számíthat akkora tiszteletre, mint egy senior – azt ki kell érdemelni!) A gyors oldalak szintén jó rangsorolási faktornak számítanak. Kutatások alapján ugyanis a látogatók mindössze 3 másodperc alatt képesek elhagyni egy oldalt. Érdemes tehát úgy optimalizálni (főleg telefonon), hogy betöltsön ennyi idő alatt a weboldal.
  • Reszponzivitás Ma már leginkább tabletről, telefonról netezünk, így fontos, hogy egy oldal mobilbarát legyen – ez az úgynevezett reszponzivitás definíciója. Tehát, ha a honlapunk jól jelenik meg telefonon – ezt bárki lecsekkolhatja -, akkor az oldalunk reszponzív.

A videós tartalom jelentősége

Régen az emberek tévét néztek – ma pedig már YouTube-os videókat. Néha még a legnagyobb szakemberek is megdöbbennek, hogy egy-egy unboxing videónak (ezek azok a kicsomagolós videók, amik telefonokat, játékokat mutatnak be) mekkora népszerűsége van.

A szöveges tartalom mellett tehát fontos, hogy videós contentünk is legyen – ez ugyanis olykor sokkal jobb, és szemléletesebb, mint a szöveg.

Ráadásul ezeket a videókat nagyobb eséllyel osztják meg a Facebookon és az Instagramon, így organikusan (tehát nem fizetett hirdetés formájában), jóval több emberhez juthatnak el.

Ezáltal sokkal jobban megismerik a cégünk, vállalkozásunk nevét, és az ügyfeleink száma is (jelentősen) gyarapodni fog.

Összegzés

Nem kell tehát félnünk az online világtól – kicsit más ugyan, mint az offline, de igen hamar “bele lehet rázódni”. Ráadásul olyan új kapuk, perspektívák nyílnak meg előttünk, amelyekre nem is gondoltunk volna – és ezek a perspektívák bizony a bevételben is szépen meglátszanak.

Amennyiben szüksége van segítségre az online jelenléthez, keresse meg szakértőinket, akik felteszik Önt az online térképre.

webelem:
Related Post