Keresőoptimalizálás

A keresőoptimalizálásról röviden

A Google weboldalak millióit “gyűjti” össze, és mutatja meg azokat saját szabályai szerint rangsorolva a felhasználóknak. Mivel az internetezők 90%-a ezt a keresőt használja, ebből adódóan a szolgáltatást vagy terméket kínáló vállalkozások egymással versenyeznek a figyelmükért. 

Hogyan működik?

Amikor az érdeklődők rákeresnek egy termékre vagy szolgáltatásra, az első oldalt átnézve választanak céget a találatok közül. Soproni vállalkozások számára hatalmas előny, ha a fizetett hirdetések alatt, az ún. organikus találatok között minél feljebb kerülnek a ranglétrán.

Ebben segít a keresőoptimalizálás (Search Engine Optimization – SEO), ami weboldal készítéshez kapcsolodó marketing tevékenység.

A keresőoptimalizálásnál a várható eredmények bár nem feltétlenül gyorsan jelentkeznek, a fizetett hirdetésekkel szemben a jó helyezésű, optimalizált weboldal állandóan megtalálható, folyamatosan megjelenik, ami hosszú távon alacsony költségvetésű ügyfélszerzési lehetőség.

A keresőoptimalizálás elemei:

1. Technikai SEO – Az alap, amire építkezünk

A weboldalt technikailag keresőbaráttá tesszük, hogy a Google számára bejárható, “lementhető” legyen minden oldala. Ebben a szakaszban megvizsgáljuk a weboldal mobilitását, gyorsaságát, és számos technikai kérdést, melyek együttesen segítik a helyezés javulását.

2. On-Page SEO – Tartalmi optimalizálás

A weboldal tartalmának keresőoptimalizálása lényeges, alapvető szempont. Ide tartozik a megfelelő kulcsszavak kiválasztása és alkalmazása, a képek, címek, szövegek, meta elemek helyes megszerkesztése.

3. Off-Page SEO – Oldalon kívül történő munka

Minden olyan külső feladat, mely hatással van a weboldal helyezésére, mint pl. a linkek szerzése, valamint ide soroljuk a közösségi média megtervezett használatát is.

Mivel a keresőoptimalizálás nem ismeretlen a vállalkozók körében, számítani kell a konkurencia aktivitására is, mindenki arra törekszik, hogy megelőzze a másikat.

A weboldal-optimalizálással a helyi piacra fókuszálva egyszeri, szakszerű munkával, a fenti lépéseket végig járva már tartós eredményt érhetünk el, míg bizonyos esetekben havi jellegű munkát is igényelhet a szinten tartás.

Google Keresőoptimalizálás (SEO) részletek

Mennyi idő alatt lesz eredmény?

A keresőoptimalizálásnál a várható eredmények lassabban jelentkeznek, az adott piaci versenytől függően ez akár több hónap kérdése is lehet. Ha pedig elértük a kívánt első oldalt, további felügyeletet igényelhet. A végeredmény mindenképp kecsegtető, hiszen aki elől van egy jó ajánlattal, az fölözi le az érdeklődők zömét.

Mire érdemes optimalizálni?

Általános szavak helyett ma már összetettebb kifejezésekre végzünk optimalizálást. Például „szállás” helyett soproni szállás-ra optimalizálunk, hiszen a felhasználók is ilyen célzottan keresnek.

Mi a garancia az eredményességre?

Mivel a Google nem a „miénk”, a SEO cégek garanciát nem vállalhatnak arra, hogy keresőoptimalizálással az első helyre hozzák az ügyfél weboldalát. Amit biztosan állíthatunk, hogy a legjobb tudásunk szerint járunk el, aminek természetesen eredményei is vannak.

Hogyan történik a SEO?

Első alkalommal átbeszéljük a keresőoptimalizálással kapcsolatos igényeket, célokat. Ha Önnek már van weboldala, átnézzük és amennyiben szükséges, javaslatokat teszünk az esetleges technikai hiányosságok javítására.

A keresőoptimalizálás lényeges része (alapja) a megfelelő kulcsszavak kiválasztása. Minél terjedelmesebb, annál bővebb lesz végül az összeállított lista. Először 3-4 kulcsszóra fókuszálunk, amelyekre a legnagyobb a keresés és lehetőleg a leghamarabb lehet eredményt elérni, de ez még nem minden. (A továbbiakban pedig megegyezés szerint folytatjuk a SEO munkát.)

A keresőoptimalizálás 3 fő részből áll, első eleme a technikai SEO. Amennyiben mi készítjük a weboldalt is, már eleve ezzel indítunk. A továbbiakban pedig a weboldalon belüli optimalizálással (pl. tartalom), majd az oldalon kívüli feladatokkal foglalkozunk.

Az indulástól kezdve rögzítjük a vizsgált kifejezések aktuális helyzetét, melyekről havonta küldünk jelentést.

Scroll to Top